Дитячі садочки

Ми зробили цей сайт для тих хто хоче розібратися в питанні “Дитячі садочки та центри раннього розвитку дитини: приватні, державні, спеціалізовані” та вибрати для своєї дитини кращий варіант.

Дитячий садок – найпоширеніший вид дошкільного навчального закладу як Києва, так і інших міст України. Садок не тільки забезпечує нагляд, догляд та оздоровлення, навчання і виховання дітей, але й надає “вільний” час молодим батькам, яке можна витратити як на заробляння грошей, так і на підтримку домашнього господарства. Вивчаючи дитячі навчальні заклади, мами і тата дошкільнят часто особливу увагу приділяють думку “бувалих” батьків. Відгуки батьків про дитячих садках актуальні і важливі не тільки для підтримуючих ранній розвиток дітей батьків Києва, але й інших міст України. Рекомендації та поради вже пройшли дошкільний період мам і тат як і раніше популярні на пострадянському просторі.

Разом з тим, сліпо покладатися лише на прочитані в інтернеті коментарі та відгуки про дитячих садках не варто – трапляється, що вони пишуться під впливом емоцій, домислів, іноді самими вихователями, а то і просто з-за особистих конфліктів. Тому при виборі виду дошкільного закладу: приватного садка, школи-дитсадка, розвивалки, гуртка, клубу чи центру раннього розвитку дитини, необхідно враховувати і аналізувати всі аспекти, всі за і проти.

Широку популярність сучасного дошкільної освіти в Україні завойовують приватні дитячі сади, незважаючи на те, що їх кількість порівняно з державними залишається незначним. Доступні вони далеко не всім, адже вартість перебування дитини у приватному дитсадку Києва починається від 200 доларів на місяць, ціни, м’яко кажучи, кусаються. Тим батькам, чиї доходи дозволяють вибрати хороший приватний садок, можна тільки позаздрити. Найбільша кількість і різноманітність розвивалок, центрів раннього розвитку і приватних дитячих садів, а отже найкращий вибір надано в Києві, а також в інших великих містах України-Харкові, Дніпропетровську, Донецьку, Одесі, Львові, Запоріжжі, Луганську.

Отже, існують: ДНЗ загального розвитку, (компенсуючого, комбінованого виду або санаторного типу). ДНЗ загального розвитку – це звичайний державний або приватний дитячий сад, іноді з пріоритетом якого-небудь напрямку розвитку вихованців – фізичного, художньо-естетичного, інтелектуального. Спеціалізовані дитячі садки, які включають в себе садки компенсуючого або комбінованого виду, дитсадки санаторного типу. Дитячий сад компенсуючого виду функціонує з пріоритетом кваліфікованої корекції певних захворювань. У ці дитячі садки беруть дітей з різними патологіями, наприклад, із затримкою психічного розвитку, з туберкульозною інтоксикацією, з порушенням опорно-рухового апарату, з порушенням слуху, з порушеннями мовлення, з порушеннями зору, з порушенням інтелекту, частохворіючих дітей, хворобою дцп. Працюють в таких дитсадках медики високої кваліфікації з хорошими відгуками, а для дітей створюються особливі умови – іноді дієтичне харчування, басейни, сауни, спортивні та масажні кабінети, мала кількість дітей в групах. У садках компенсуючого типу дошкільнят не тільки лікують, але й виховують і навчають у відповідності зі спеціальною програмою. При цих садах існують консультаційні пункти, де батьки можуть отримати пораду, рекомендацію, як чинити в тому чи іншому випадку. Щоб потрапити в днз компенсуючого виду, необхідно напрямок педіатра та довідки від фахівців за профілем садка. Садки санаторного типу користуються підвищеним попитом у мам і тат.

Ще б: там діткам надається цілий комплекс різних переваг. Наприклад, вітамінізація різними способами (вітаміни, кисневі та фіто-коктейлів), масаж, басейн (останній, щоправда, має бути практично у всіх звичайних дитсадках нової споруди). Постійне спостереження лікаря.

Однак дитячі садки санаторного типу не є загальнодоступними – підставою для отримання направлення в цей дошкільний заклад або санаторну групу є висновок лікарсько-консультативної комісії (ЛКК) дитячої поліклініки за місцем вашого проживання. Дитсадок комбінованого виду включає в себе кілька різних груп: загальнорозвиваючих, що компенсують, санаторних, оздоровчих, а також у різному поєднанні. Крім того, додаткова освіта дошкільнята можуть отримати відвідуючи клуби та центри розвитку дитини, розвивалки, гуртки. В таких закладах є ігрові та фізкультурно-оздоровчі комплекси, ізостудії, комп’ютерні класи, дитячі театри. Від хорошого “садиковской” підготовки дитини безпосередньо залежить успішне навчання в школі…

Як кажуть, «Маленькі дітки – маленькі біди». Будь-який батько зрозуміє. Тільки нещодавно ми вибирали пологовий будинок, трепетно готувалися до появи на світ нашого малюка. Озирнутися не встигли – вже виріс карапуз, повзучий та і хапаючий все що бачить. А потім бачиш – вже тупотить наш топотун, і говорить без угаву на своєму, на «дитячому» мовою, яку розуміє лише мама, і то, швидше – на рівні здогадки. І тут починаються розмови матусь про необхідність оформлення дитини в дитячий сад, прочитуються сотні сайтів з відгуками про дитячих садках з метою вибрати гарний дитсадок, обзвонюються десяток подружок з одним лише питанням, який садок Києва (або іншого міста) краще, де уважніше вихователі, менше групи і “побори”, більше уваги….

У наш час дитина найчастіше росте вдома з мамою до трьох років. Трохи рідше – з нянею або родичами (бабусею), якщо мама виходить на роботу раніше. Невелика частина дітей, яка, до речі, збільшилася в останні роки, – поступають в ясельні групи дитячого саду, куди приймають дітей з 1,5 років. Років 15 тому в Києві таких груп не було. Для більшості дітей, згідно з відгуками батьків, дитячий сад стає першим соціальним закладом, з якими зустрічається дитина.

Звичайно ж, частина дітей до дитсадка відвідує розвивалки, де в малих групах привчається до якимось елементарним правилам взаємодії з іншими людьми – дітьми та дорослими. Це дуже хороша підготовка до садка, оскільки і батьки, і дитина звикають до того, що вимоги групи іноді не збігаються з бажаннями дитини, і можуть не відповідати порядків, які встановлені в сім’ї.

Потрапляючи в проблемні ситуації, дитина вчиться розрізняти ситуації та аналізувати, що можна і що не можна з тими чи іншими людьми, в тих чи інших випадках.

Однак, у групах тимчасового перебування, та гуртках дитина все ж таки прив’язаний до матері. «Соціальність» дитячого садка в тому, що тут дитина стикається з іншими дорослими. Тепер не тільки мама і тато, але і дуже багато різних людей (і дорослих, і дітей) і різних обставин (режим, розклад занять, правила поведінки і навіть меню) впливають на малюка.

Йому потрібно навчитися відстоювати свою думку – але враховувати думку інших, висловлювати свої бажання, але поважати правила, захищати себе – але не ображати інших, бути особистістю – але цінувати колектив, мати свої постійні переваги – але допускати і щось нове. Дитячий садок – це дійсно важливий життєвий етап для дитини, якщо ми дбаємо про його соціальному розвитку і готуємо його до життя без нас.